Vier
dagen feest op jubileumeditie MOTORbeurs Utrecht 2014
Het
was vier dagen feest op MOTORbeurs Utrecht 2014. De beurs bestond dertig jaar
en stond bol van speciale jubileumactiviteiten. De officiële opening was de
spectaculaire BikerWedding van Anne van Os en Nomi Brands uit Wijk bij
Duurstede die elkaar in het No Bike No Glory Café eeuwige trouw beloofden in
aanwezigheid van familie, vrienden, motorrijdend Nederland en pers. Het was van
donderdag 20 tot en met zondag 23 februari een gezellige, ontspannen drukte op
en rond de beurs. MOTORbeurs Utrecht ontving 89.750 enthousiaste
motorliefhebbers.
Op de MOTORbeurs Utrecht 2014 hebben we zo'n 3600 foto's geschoten. We hebben een selectie gemaakt van 1400 foto's die nu online staan. Bekijk ze op
Veel kijkplezier!
Organisator
VNU Exhibitions spreekt van een meer dan geslaagde editie. Project Manager
Anne-Marie Vos: “We wilden beleving, reuring en inspiratie op de beursvloer.
Het is een event geworden voor de ware motorliefhebber. Een fantastische
opening van het nieuwe motorseizoen.
Alles – tot en met de cateringterrassen aan toe – ademde motor. Vier
dagen lang live bands, activiteiten en demonstraties. Met de Mini trial en de
Junior Riding Experience zijn we zelfs de allerkleinsten niet vergeten.
Conceptueel hebben we ingezet om er een event van te maken dat van het begin
tot het einde bruist. Die lijn zetten we door.”
Op
de beurs konden de liefhebbers zich vergapen aan de nieuwe motorfietsmodellen
van 2014, bijeengebracht in de tot WalHalla omgedoopte hal 12 met alle
importeurs en schitterende presentaties bij elkaar. Het aanbod in de in totaal
zes beurshallen omvatte verder een indrukwekkend aantal goed onderhouden
occasions, alle bijbehorende producten, diensten, toeristisch aanbod,
motorclubs, belangenverenigingen en een spectaculair actieprogramma.
Motorrijbewijs
Van de bezoekers van MOTORbeurs Utrecht was
91% in het bezit van het motorrijbewijs en 6% gaf aan van plan te zijn om dit
te gaan halen, blijkt uit de beursevaluatie. Daarmee waren alle gewenste
bezoekerscategorieën in huis. Bijna één op de vijf was voor het eerst aanwezig.
In
totaal 85% van het bezoek had al een motorfiets: 24% een nieuwe en 76% een
tweedehands. Meest genoemd werden een (super)sport (31%), toermotor (28%),
street/naked (13%), allroad/offroad (12%) en custom/chopper (9%).
Aankoop
Bijna een derde (30%) van de ondervraagden is
van plan binnen twaalf maanden een andere motorfiets te kopen. 51% van deze
groep kiest voor een nieuwe en 49% voor een occasion. Met als meest favoriete
typen een sport/supersport (25%), toermotor (22%), street/naked bike (17%),
allroad/offroad (16%) en custom/chopper (9%).
Heropstappers
Bovag
is vertegenwoordiger van de motorbranche en rijscholen. De organisatie maakte
kort voor de beurs bekend dat het bezit van een motorfiets onder 55-plussers in
Nederland in zes jaar tijd met een slordige 90 procent is gestegen. Vooral toe
te schrijven aan ‘heropstappers’, veelal mannen boven de 55 met motorrijbewijs
maar die al tientallen jaren niet meer hebben gereden. Bijna een kwart (24,1
procent) van alle motoren in Nederland is inmiddels in bezit van deze groep.
Zes jaar geleden was dit nog maar 14,5 procent. Het totaal aantal motoren in
ons land groeide sinds januari 2008 met 13,3 procent tot ruim 715.000
exemplaren.
Van de ruim 3600 foto's die ik samen met mijn team maakte, hebben we een selectie gemaakt van 1400 foto's die online op onze website www.madnessphotography.nl te bewonderen zijn. Kijk op www.madnessphotography.nl bij Photo Galleries 2014. Alvast veel kijkplezier!
Data MOTORbeurs Utrecht 2015: van donderdag 19
tot en met zondag 22 februari.
No comments:
Post a Comment