Riding!

Riding!
Riding my FXDWG

Tuesday, 26 January 2016

Het Salon Brussel 2016

Het Salon Brussel

Het Salon duurt twee weken , er komen 500.000 bezoekers die in 1 1 ‘Paleizen’ (hallen) en op de buitenterreinen bij meer dan 100 exposanten kunnen kijken wat er nieuw is in de motor- en autowereld.  De 94ste Salon is weer een mekka voor de liefhebber van gemotoriseerd transport en wij zochten de krentjes uit de custombikepap’ er uit.



Diep onder de indruk waren we van de XDiavel-S, dat staat vast. Zelfs zonder er op gereden te hebben, vergaapten wij ons aan de XDiavel die op de Ducati stand de nodige aandacht kreeg. Een prachtmotor met enorm veel potentieel, zowel op prestatie- als op customgebied. Een powercruiser met beltaandrijving, in zwart uitgevoerd en met een vette 200 band. De krachtbron van de Xdiavel-S is het nieuwe Ducati Testastretta DVT 1262 motorblok, wat 156 PK en bijna 130 Nm levert. De Scrambler is binnen een jaar het best verlopende model bij
Ducati geworden en is in liefst tien uitvoeringen leverbaar.



Bij Triumph lieten ze de compleet vernieuwde range van de retro, zoals de nieuwe Street Twin – Brat Tracker, de Thruxton R,  Bonneville en  modellen zien. Worden de Triumphs steeds leuker en mooier? Het lijkt er wel op! Met een bescheiden, nauwelijks zichtbare radiator tussen de voorste framebuizen, zien de nieuwe modellen er nog steeds zeer retro uit. 






Bij Yamaha blijft het custombike gehalte stijgen, zowel productie als one-off custombikes stonden er, waaronder bijzondere motoren zoals die van ShinyaKimura met ‘Faster Son’ en de XJR1300 Guerilla Four van Winston Yeh, die onder de naam  Rough Crafts customs bouwt en onderdelen verkoopt. 




Bij BMW doet de R Nine T het erg goed, de firma Wunderlich had een Nine omgebouwd met eigen onderdelen. 




Polaris had een stand waarin de Scout 61 haar Europese debut maakte en de hele Indian en Victory line-up te zien was. Bijzonder is de driewielige Slingshot trike die ook haar debut maakte. 







Kawasaki had de mooie Cafe Racer op de stand, 



Moto Guzzi liet de V9 collectie zien op Het Salon, waaronder de V9 Bobber en de V9 Roamer. 




Bij Harley-Davidson tenslotte stonden de Road Glide Ultra, de Road Glide Special, een Street Glide CVO, de Breakout en de nieuwe ‘S’ modellen te pronken, omringd door de rest van het H-D programma. 




Niet te missen was de Kuhlmann, een kunstwerk gebouwd uit oude onderdelen die door Roland Groteclaes is gemaakt. Superknap en creatief, in de lijn van een board tracker met veel geinige en gekke details, waarbij vooral de grote opwindsleutel een geniaal idee is. Prachtwerk!








 Natuurlijk stond er veel meer moois en interessants op Het Salon, dus ga er volgend jaar beslist even een kijkje nemen!

Tekst en fotografie Onno “Berserk” Wieringa


Bekijk alle (180) foto's van Het Salon Brussel op www.madnessphotography.nl bij Photo Galleries 2016



No comments:

Post a Comment