Winnaar H-D Benelux Battle of the Kings Competition
is
geworden
`The XLR Competition - A Factory Outlaw Race Bike by
West Coast Motors`
Na een jaar vol spanning werden de inzendingen van de
Battle of the Kings wedstrijd, georganiseerd door Harley-Davidson, gisteren in
Amsterdam gejureerd en werd de winnaar bekend gemaakt. In een oude barbershop
met naastgelegen bar werd een feestje georganiseerd. De Battle of the Kings
motoren werden naar binnen gereden en de finalisten wachtten in spanning af wat
de uitslag zou worden.
Soms zijn er wedstrijden waarbij de winnaar al van te
voren bekend is. Niet door match fixing of door andere vormen van valsspelen,
maar gewoon omdat de winnaar de beste is, die zo’n enorme voorsprong op de
concurrentie heeft dat je al duidelijk ziet wie er gaat winnen.
Dat gevoel had ik direct toen ik de eerste foto’s van
de inzending van de Battle of the King inzending van West Coast Motors uit
Alkmaar onder ogen kreeg. “Dit is de winnaar,” stelde ik zelfverzekerd vast, “Alle
voorrondes, jurybesprekingen en publieksstemmingen kunnen ze overslaan Bas, als
jullie niet met deze H-D Iron winnen, begrijpt niemand meer iets van
customizen,” zo riep ik enthousiast uit toen ik de fotoreportage maakte en de technische details opnam.
Het bleek inderdaad zo te zijn, gelukkig maar, want het is een bijzondere motor waar echt aan elk detail aandacht is besteed en die zo strak en mooi is geworden, dat hij zo de H-D fabriek uit zou kunnen rollen.
customizen,” zo riep ik enthousiast uit toen ik de fotoreportage maakte en de technische details opnam.
Ja inderdaad, ze stonden echt op MIJ te wachten
Het bleek inderdaad zo te zijn, gelukkig maar, want het is een bijzondere motor waar echt aan elk detail aandacht is besteed en die zo strak en mooi is geworden, dat hij zo de H-D fabriek uit zou kunnen rollen.
Bas Leek, West Coast Motors Alkmaar,
geeft tekst en uitleg over de Competition XLR
“Met een slijptol werd het frame doorgeslepen, de
achterkant werd rigoureus verbouwd waarbij een brede achtervork en monoshock
demper werden gebruikt, “legt Bas Leek, eigenaar van West Coast Motors
enthousiast uit, “De benzinetank ging ook doormidden en het achterste gedeelte
is de olietank geworden, we wilden iets echt vernieuwends bouwen, iets wat nog
niet gedaan is, maar wel heel goed rijdbaar is, maar niet op basis van een
bestaande stijl.” Met een minutieuze afwerking en spuitwerk wat identiek is aan
de H-D 2016 modellen, is het een sublieme motor geworden.
Uit alle Benelux inzendingen werd de West Coast Motors
XLR Competition terecht eerste en mag naar het Wheels & Waves Festival in
Biarritz begin volgende maand voor de Europese finale.
'Ook te gebruiken als champagnefleshouder...'
Hopelijk ook in Biarritz!
Binnenkort zien jullie een uitgebreide reportage in
Bigtwin Magazine, waar we wat dieper op de techniek en custom touch van de Iron
in zullen gaan. Team West Coast Motors, van harte gefeliciteerd!
No comments:
Post a Comment