Riding!

Riding!
Riding my FXDWG

Friday 28 September 2012

Verhalenark geopend door Daniel 'Unu' Uneputty


De Verhalenark vandaag geopend door Daniel Uneputty, president van de Hell’s Angels (aD),  met eigenaar en TV- en theaterproducent Aad Peters
 

                                  Links Aad Peters, rechts Daniel Uneputty
 
Daniel Uneputty, president van de Hell’s Angels (aD), opende vandaag, vrijdag, 28 september onder grote publieke belangstelling “De Ark van Noach” in Wijk bij Duurstede.


 Tekst & Foto’s: Onno “Berserk“ Wieringa – www.madnessphotography.nl


 
Vanaf 28 sept t/m 21 okt 2012 ligt de Verhalenark aan de Havenweg in Wijk bij Duurstede



 
Aad krijgt de Zegen van Unu

 
Aad heeft nog een en ander te biechten...


 

 Het officiele moment, symbolisch wordt de Verhalenark geopend
 

 
Daniel Uneputty, president van de Hell’s Angels (aD), opende vandaag met eigenaar Aad Peters om 10.00 uur samen met de kunstenaars van het Reinaerde Atelier ’t Rondeel “De Ark van Noach” in Wijk bij Duurstede. De Ark van Noach is vanaf eind september weer in Nederland, na een zeer succesvol jaar in de Duitse stad Keulen.

 
Aad Peters, TV- en theaterproducent, heeft de oude Ark van Johan Huibers aangekocht en omgebouwd op het eerste drijvende Bijbelse themapark in Europa. Met een korte toespraak en het doorknippen van een (pluchen!) slang werd de Ark symbolisch geopend.

 
 
 
De kinderen van basisschool 'De Regenboog' waren er ook bij

 
Unu was op persoonlijke titel en op uitnodiging van Aad Peters naar Wijk bij Duurstede gekomen om de Ark te openen. Unu; “Ik ken Aad Peters al ruim twintig jaar. Ik ben met mijn Molukse achtergrond christelijk opgevoed en vond het een mooi initiatief. Ik werk hier graag aan mee, het heeft niets met de club te maken. Aad: “Ik ken Unu van lang geleden, ooit heb ik een programma gemaakt en indertijd stotterde Unu nog. Hij had mij gevraag om het stotteren met de montage eruit te halen. Jaren later kwam ik op het clubhuis voor opnames, waar Unu en nog een paar clubleden mij vroegen om mee te lopen naar de garage waar hun motoren allemaal stonden. Een donker vertrek en opeens zei Unu, “Ik ken jou nog, jij zou het stotteren van mij eruit knippen!” Aad opgelucht; “Ik schrok wel een beetje, maar kennelijk had ik het goed gedaan, want Unu bedankte mij!” Nu, weer vele jaren later, wilde Aad graag dat Unu de opening van de Verhalenark zou doen. Lachend, “Het leek mij goed om een voorbeeld te stellen, op de Ark mochten zowel reine als onreine dieren mee. Om te laten zien dat ook op onze Verhalenark iedereen van harte welkom is, komen hier naast ongelovigen en christenen ook Hell’s Angels aan boord.” 


 
De ‘Ark’ heeft verschillende Bijbelverhalen aan boord. Eén van deze is het verhaal van de dieren die twee aan twee naar de Ark van Noach kwamen. Veel mensen weten niet dat er één paar onreine en zeven paar reine dieren naar de Ark kwamen. Iedereen was welkom op de Ark.




 
De inrichting van de Verhalenark is werkelijk prachtig









 






 
Voor kinderen is het een leuke en leerzame ervaring, of je nu gelovig bent of niet. 






 
Aad, Aap, Unu


 
De president van de Hell’s Angels, (aD) opende even later ook de kunstexpositie van de artiesten die werken in het Reinaerde Kunstatelier‚ ‘t Rondeel van Outsider Art Galerie en Kunstuitleen. Hier werken mensen met een verstandelijke beperking en met een psychiatrische achtergrond. Dat in Unu een groot kunstenaar schuilt, bewees hij door twee vogels te schilderen, en om in stijl te blijven; toch iets met ‘Wings’…








 
 

Met dank aan de Verhalenark. www.verhalenark.nl 

Foto’s: Onno “Berserk“ Wieringa – www.madnessphotography.nl


No comments:

Post a Comment